מפגש למידה בנושא כלים לקריאה ביוגה סוטרה של פטנג'לי






אנו שמחים לפתוח את ביתנו לסדרת מפגשי למידה והעמקה בהם תתקיים הרצאה, מדיטציה וקירטאן.



המפגש הראשון מוקדש לקריאה קרובה באחד הטקסטים הנקראים והמתורגמים בעולם- היוגה סוטרה של פטנג'לי. "קריאה קרובה" היא קריאה שמצד אחד מאפשרת הרבה מקום לפרשנות, ומצד שני היא רגישה וקשובה למה שהטקסט עצמו אומר בשפת המקור, למתחים העולים ממנו, וגם למה שהוא לא אומר מפורשות.
נקרא בכמה סוטרות נבחרות שישמשו שער לסדנה, ודרכן נלמד כמה מושגי מפתח של עולם היוגה סוטרה של פטנג'לי ונפתח כמה עקרונות בסיסיים שבעזרתם ניתן לגשת לטקסט באופן בלתי אמצעי- גם בלי לדעת סנסקריט..
בסיום הסדנה יצאו כל משתתפת ומשתתף עם כלים ממשיים להמשיך ולהתעמק בטקסט לבד ובחברותא. מיועד גם למי שמכירים את היוגה סוטרה, וגם למי שטרם יצא להם. 
בסוף הלימוד נשב יחד במדיטציה מונחית ונסיים בקירטאן- שירה מקודשת.




טליה אריאב
את הלימוד תעביר טליה אריאב. אנחנו שמחים על ההזדמנות ללמוד מטליה בשהותה הקצרה טרם נסיעתה בסתיו לאוניברסיטת שיקגו.
טליה היא דוקטורנטית ללימודי הודו באוניברסיטה העברית שמתעניינת בטקסטים ספרותיים בסנסקריט ובטמילית ובמרחבים התרבותיים והרעיוניים שעולים מהטקסטים. בעלת תואר ראשון בספרות ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במזרח אסיה מאוניברסיטת תל אביב, שם כתבה את התזה על שאלת התחלת המהאבהארטה.
תלמידה של דוד שולמן, יגאל ברונר, יוחנן גרינשפון, דני רווה ורפי פלד. לימדה במספר מסגרות (באוניברסיטה ומחוצה לה) ומתרגלת יוגה (עם ובלי קשר). מתכננת להמשיך ללמוד ולתרגל כל החיים :) 







המפגש יתקיים בביתנו שברחוב יהודה הימית שביפו ב10/07/2015 בין השעות 15:00-18:00.

זהו מפגש ראשון בסדרה עלות המפגש 120 שקלים, מספר המקומות מוגבל.

להרשמה- 0528934123 



נמסטה,
קרן אור וצביקה


תגובות