הצליל המרפא של המנטרה 11/05 בתל אביב



ב11/05 בשעה 12:00 נקיים מפגש מרגש ובו נדבר על הגיה של מנטרות בסנסקריט, על החשיבות של ההגיה הנכונה בשפה הזאת ומעל הכל נזמר שתי מנטרות יחד לא לפני שנלמד כמובן כיצד לזמר אותן. 
בכנס מורי היוגה האחרון היה לי העונג להעביר את הסדנא הזאת ואחרי שהכנס השאיר טעם של עוד אקיים אותה שוב. 

בכתבי האופנישד חכם הודי בשם יאג'נווליקה אומר שידיעת השפה הסנסקריט מאפשרת את הפיכתו של האדם לאל בן אלים. כל כך עצמתית היא השפה הזאת.
ערש התרבות ההודית בכלל והיוגה בפרט הוא כתבי הוודות, הברהמנות והאופנישדות, כולם בסנסקריט. לצליל של השפה הסנסקריט יש משמעות עמוקה מתוך כך שהיא הועברה בתדרים שבלתי מובנים לאוזן אדם, לרישים קדמונים אשר תרגמו אותם  לסנסקריט והצליל שלה כל כך מהותי עד שהוא המציאות עצמה. הבריאה כולה היא צליל.
אפילו המילה מנטרה עצמה מורכבת מהמילה מנס- הכרה ומהשורש-טרי להגן. כך למעשה תרגול של מנטרות מגן על ההכרה ומשקיט את התודעה, ממש כמו תרגול היוגה.
בהאתה יוגה פרדיפיקה אנחנו עדים לפרק שלם מתוך ארבעה שמדבר על הצליל. לאן כל זה נעלם בתרגול היוגה בן יומנו? אין לדעת. בסדנא הזאת נחקור את ההשפעה של תרגול המנטרה על התודעה שלנו ואולי נאפשר לצליל הקסום הזה לחזור אל מקומו הראוי.

המנטרות אותן נזמר:
א.     שנטי מנטרה מהטייטיריה אופנישד, מנטרה שכל מורה מוכרח להכיר. המנטרה מברכת את המורה והתלמיד לתרגול פורה ונטול עוינות. תרגול שיאיר לא רק את המורה והתלמיד אלא גם את הסביבה בעוצמה.
ב.     המנטרה הנעלה לנצחון על המוות שלה שלושה מופעים בכתבים, בין היתר בריג וודה. מנטרה מאלפת עם סיפור מרתק וקסום מאחוריה. מנטרה מעניקת חיים בעלת כח ריפוי גדול.


משך הסדנא כשעתיים
מיקום הסדנא הלל הזקן 10 תל אביב
עלות 50 שקלים 
להרשמה kerenor.ashtanga@gmail.com

תגובות